2025-04-05 –, Aula Minor
Language: Slovak
Vývoj softvéru sa neustále zrýchľuje a požiadavky na agilný prístup prenikajú aj do tradičných oblastí, vrátane embedded systémov. V prednáške sa pozrieme na to, ako efektívne aplikovať agilné princípy pri vývoji embedded softvéru. Ukážeme si praktické tipy, ako si pomocou C++ zjednodušiť prácu, ako lepšie pracovať s dynamickou pamäťou, keď sa jej už nedá vyhnúť, a ako efektívne pristupovať k testovaniu. Predstavíme metódy postmortem debugovania a prístup „Architecture as Code“ spolu s jeho výhodami.
Táto prednáška je určená všetkým vývojárom, ktorí si myslia, že moderné prístupy k vývoju softvéru nie sú vhodné pre embedded systémy. V rámci prednášky si prejdeme:
- Čo znamená agilný vývoj v kontexte embedded softvéru
- Ako využiť vlastnosti C++ na zjednodušenie vývoja
- Ako efektívnejšie pracovať s dynamickou pamäťou
- Ako predchádzať zbytočným chybám pomocou CI automatizácie
- Prečo a ako používať postmortem debugovanie
- Výhody prístupu „Architecture as Code“
- Význam rozšíriteľnej telemetrie
Cieľom prednášky je oboznámiť vývojárov s možnosťami, ako dodávať kvalitnejší softvér rýchlejšie a spoľahlivejšie. Zároveň si ukážeme, ako si uľahčiť hľadanie chýb, keď sa niečo pokazí.
Embedded programovaniu sa venujem už viac ako 15 rokov. Spočiatku ako vývojár firmvéru pre medicínske zariadenia a svetelnú techniku v rámci univerzitného spin-offu Nanodesign. Neskôr som spoluzaložil firmu na vývoj navigačnej elektroniky pre paragliding SkyBean. Aktuálne pracujem ako Tech Lead pre oddelenie vývoja hardvéru v Sensoneu. Baví ma sledovať trendy v embedded vývoji a posúvať možnosti vývoja pomocou moderných prístupov.